Czym są filtry Google?
10 lutego 2019
O filtrach ręcznych od Google i nie tylko
Filtry i bany Google są to kary nakładane na twórców stron, którzy dopuszczają się łamania wytycznych sporządzonych przez Google. Najprostszy podział filtrów to filtry ręczne – nakładane przez pracowników Google i filtry algorytmiczne – nakładane przez algorytm. Jeżeli w czasie pozycjonowania strony pamiętasz o wszystkich zasadach , nie powinieneś obawiać się filtrów Google.
Filtr Google i co dalej?
Najczęstszymi konsekwencjami filtrów Google jest spadek strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w wyraźny sposób łamią wytyczne Google mogą zostać nawet całkowicie wyczyszczone z ich wyników. Filtry ręczne od Google nakładane są najczęściej na 30 dni, a filtry algorytmiczne do czasu, gdy strona zostanie zaakceptowana przez roboty sieciowe. Oczywiście również , gdy mowa jest o filtrze ręcznym, warunkiem nieprzedłużenia kary jest poprawienie strony zgodnie z wytycznymi. Przeważnie spotykamy się z filtrami Google nie pozwalającymi na osiągnięcie wysokich wyników w wyszukiwarce lub pogarszającymi dotychczas osiągane pozycje.