Rodzaje pozycjonowania

3 listopada 2018

Znamy 3 popularne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa wyjątkową rolę przed okazjonalnymi lub cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Ojca, finały Pucharu Świata w piłce nożnej czy Zielone Świątki. Ten rodzaj pozycjonowania będzie bardzo efektywny, jeśli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odkryta i użyta z należytym wyprzedzeniem. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze turystyki oraz gastronomii. Przeważnie powinno się zainicjować je na osiem do dziesięciu tygodni przed ważnym wydarzeniem, by wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową albo uaktualnioną treść strony.

Pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon

Dalszy typ pozycjonowania to solidne i wypróbowane wyjście dla posiadaczy niewielkich środków na reklamę. Za sprawą należytego dobrania słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z interesującą nas branżą, ale też stawki za reklamę w Google Adwords istotnie się zredukują. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza również znacznie mniejszą konkurencję. Istotne jest także to, iż coraz popularniejsza jest tendencja do wpisywania długich zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– obuwie puma Drift Cat białe sklep online,
– golarka Eldom MT500 szara,
– telefon LG Q60 biały.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie ważne szczególnie dla sklepów online. Za pomocą tego typu fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie nader szeroką ofertę towarów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w Google.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego rodzaju istotne jest dodanie do frazy nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się przede wszystkim:
– miasto (przykładowo “fizjoterapeuta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep komputerowy Żoliborz”)
– państwo (“producent obuwia Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze sprawdzi się w przypadku przedsiębiorstw lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do odbiorców zamieszkujących na konkretnym obszarze. Taka metoda pozycjonowania jest przydatna również wówczas, gdy firma ma niewiele finansów na reklamę i nie jest w stanie konkurować na frazy bez dopasowania lokalnego, np. zamiast “restauracja chińska“, to “restauracja chińska Kraków”.

Lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]