Jakie możliwości daje private blog network?
29 września 2022
Na pbnmarket.pl znajdziesz korzystną ofertę PBN.
Aby odbiorca odkrył twój biznes powinieneś nie tylko mieć firmową stronę internetową, lecz także postarać się o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest zawartość strony i to czy regularnie publikowane są na niej kolejne fachowe i pomocne dla użytkownika artykuły. Ale nie wolno także lekceważyć tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków prowadzących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest korzystanie z PBN-ów – prywatnych sieci blogów.
PBN – użyteczne jako komponent szerokiej strategii marketingowej
PBNy są prywatne, ponieważ są zakładane i administrowane przez jeden podmiot (najczęściej przez agencję SEO bądź sporą agencję marketingową), który dba o jakość pojawiających się tam treści. Prywatne sieci portali są najczęściej stosowane jako część wieloaspektowej strategii marketingowej, co jest bardzo istotne, gdyż najlepsze rezultaty ich wykorzystania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które zostały uprzednio dobrze zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci serwisów nie tylko pozwalają na wygenerowanie sporej liczby linków przychodzących do witryny, ale też na ich urozmaicenie, co jest korzystnie oceniane przez wyszukiwarki. Za minus PBNów można uznać tylko to, że ich wykonanie wymaga poważnych nakładów finansowych, a potem trzeba przeznaczać mnóstwo czasu na utrzymanie ich na odpowiednim poziomie.
Wizytówki NAP i artykuły z canonicalem, czyli jak wykorzystać możliwości PBN
Prywatne sieci serwisów świetnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można na nich publikować tematyczne artykuły stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To generalnie każda publikacja online, gdzie dodane są istotne dane telekontaktowe firmy – jej adres, nazwa i e-mail bądź telefon. Na przykład wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim również strona w mediach społecznościowych, zakładka w internetowym rejestrze firm albo artykuł, w którym umieszczono firmowe informacje teleadresowe.
Kolejny skuteczny sposób na wykorzystanie możliwości PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na powtórnej publikacji rzetelnych artykułów ze wskazaniem hiperłącza do źródła tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tej sytuacji roboty wyszukiwarek z reguły oceniają lepiej przydatność oryginalnego wpisu, ponieważ odnajdywanie linków do niego na różnych blogach w sieci rozumieją jako dowód, iż pod danym adresem kanonicznym znajdują się przydatne, warte uwagi informacje. Artykuły z canonicalem są najefektywniejsze przy tekstach z branż YMYL, w których liczy się pozyskanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych zwłaszcza z prawem, bieżącymi informacjami, inwestycjami oraz medycyną.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO