Zalety usług agencji SEO
25 września 2022
Szukasz więcej wiadomości o kampanii SEO? Idealnie trafiłeś! Zajrzyj tu.
Przedsiębiorstwa lub właściciele sklepów internetowych, którzy pragną, aby wyświetlać się na najlepszych pozycjach w wyszukiwarce, mogą to uzyskać na przynajmniej kilka sposobów. Pierwszy, którego nie zalecamy, to podjęcie działań osobiście. Nie posiadając kwalifikacji w obszarze SEO i nie monitorując na bieżąco komunikatów o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko postępować rzetelnie i – co najistotniejsze – skutecznie. Kolejny sposób to zatrudnienie na etat wprawnego SEOwca, aczkolwiek nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić powodu ograniczeń budżetu. Trzecie wyjście to zatrudnienie agencji SEO. Budżet zarezerwowany na zadania agencji SEO można dostosować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Zaletą zlecania działań agencji SEO jest to, że oprócz specjalistów od SEO w pracują tam dodatkowo eksperci od projektowania graficznego, kampanii Google Ads, kreatywnego pisania i programowania służący rzeczowym wsparciem w tych obszarach.
Po czym rozpoznać rzetelną firmę SEO
Polskich agencji SEO jest co niemiara. Co wziąć pod uwagę w trakcie doboru podmiotu, która poprawi naszą widoczność w SERPach? Radzimy wybrać firmę, która istnieje na rynku od kilkunastu lat. Liczba firm SEO, ale również tych kreatywnych i marketingowych, z miesiąca na miesiąc się zwiększa, co niekiedy nie idzie w parze z jakością usług. Współpracując z firmą, która istnieje od mniej więcej dziesięciu lat, można mieć zaufanie, że posiada ona znaczne doświadczenie i może w każdej chwili pochwalić się pokaźnym portfolio swoich poprzednich prac. Agencje SEO częstokroć na swoich stronach publikują sekcję z historią tzw. „kejsów”. Zanim podpisze się umowę warto przeanalizować opisy takich przypadków, by samemu przekonać się, jakich efektów można się spodziewać po danej agencji, jak również to z jakimi zadaniami przyszło im się zmierzyć oraz z jakimi branżami miała do czynienia. Odpowiedzialna agencja SEO to taka, której działania są transparentne: zawiadamia o planach zadań na zbliżające się tygodnie, jak również dostarcza raporty z ukończonych działań i ich następstwa.
Inny niebagatelny aspekt to personalizacja oferty i dobranie strategii działań do charakteru działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeżeli agencja SEO na chęć współpracy reaguje w ciągu 30 minut, a oferta wygląda jak sztampowy szablon, powinien to być znak ostrzegawczy. Po wysłaniu zapytania przedstawiciel kompetentnej agencji SEO winien skontaktować się z potencjalnym klientem, aby dopytać o dodatkowe dane o firmie, konieczne do przygotowania dla niej pełnej oferty. To dane, których nie można wyszukać tak po prostu w internecie, jak przykładowo informacja o prowadzonych do tej pory pracach SEO oraz o najistotniejszych dla klienta usługach czy artykułach, które chce wypromować.
Co o agencji SEO mówi system rozliczeń jaki oferuje?
Nieufnie należy potraktować agencje SEO, które proponują typ umowy z rozliczeniem się za uzyskany wynik. W takim modelu klient płaci agencji SEO wtedy, gdy frazy kluczowe zdobędą wskazane w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do Top10 bądź do Top3). To w dalszym ciągu często spotykany sposób rozliczeń, lecz wiąże się ze znacznym niebezpieczeństwem – można wszak uzyskać błyskawiczne rezultaty naruszając zasady określone przez Google. Codziennie aktualizowany algorytm też nie pomaga w spełnieniu obietnic złożonych zleceniodawcy, w związku z tym dobra firma SEO nigdy nie gwarantuje uzyskania konkretnych efektów. Jeśli chodzi o cenę za współpracę z firmą SEO, to z rzadka jest ona stała – przeważnie w pierwszych tygodniach po podpisaniu umowy nieodzowne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, aby opracować szczegółowy audyt SEO, a później wcielać w życie wszelkie wyliczone w nim prace. W kolejnych miesiącach współpracy, jak strona zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, koszty prac bywają o wiele niższe.
Lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]